És végül, de nem utolsósorban a 2004-es alapítású Budapesti Montessori Általános Iskola és Gimnázium is bemutatkozott az összejövetelen. Az alapítványi iskola a NAT-ot oktatja Montessori-módszerrel. Az egyik legfontosabb jellemzője az iskolának a differenciált oktatás. A gyerekek 15 fős csoportokban tanulnak a Montessori-eszközkészlettel, mely segíti a tananyag elsajátítását és rögzítését.

Itt is fontos a választás és a döntés szabadsága már első osztályban is, pl. ők alkotják meg szabályaikat. Maria Montessori, aki eredetileg gyermekorvos volt, és csak később kezdett el foglalkozni a pedagógiával, azt vallotta, hogy a gyermek önálló, érdeklődéssel és speciális képességekkel rendelkező lény, akinek vágya, hogy tanuljon, ismereteket szerezzen. Ebben minden támogatást megkapnak az iskolában.

Fél 9-kor kezdődik a tényleges tanítás, előtte beszélgetnek a gyerekek. Nincs házi feladat és iskolatáska, és nagy hangsúlyt fektetnek a humán tárgyakra. Negyedik osztályig szöveges értékelést kapnak a gyerekek, ami elsősorban pozitív megerősítés feléjük. 12 osztályos rendszerben tanítanak, elsőbe iskolaérettségről szóló igazolással lehet bekerülni. 2-12. osztályba pedig felvételi elbeszélgetésen kell részt venniük a gyerekeknek, és egy hét próbaidő után „véglegesítik” őket.