A Tanulóknak és a Szülőknek létrehozott Applikációkba csak a megfelelő jogosultságú felhasználók tudnak bejelentkezni a saját felhasználónevük és jelszavuk segítségével!
A KRÉTA Tanulóknak mobilalkalmazás a KRÉTA rendszert használó intézmények diákjainak nyújt hasznos segítséget.
Az alkalmazás segítségével a felhasználók megtekinthetik órarendjüket, bejelentett számonkéréseiket, házi feladataikat, értékeléseiket, mulasztásaikat és egyéb a tanulók számára fontos információkat.
A belépéshez szükséges felhasználónevet és jelszót minden diáknak a saját iskolájától kell igényelni. Amennyiben a bejelentkezés nem sikerül, kérjük, forduljanak az iskola adminisztrátorához!
A KRÉTA Szülőknek mobilalkalmazás a KRÉTA rendszert használó intézményekbe járó tanulók szüleinek és gondviselőinek nyújt hasznos segítséget.
Az alkalmazás segítségével a felhasználók megtekinthetik a tanulók órarendjét, bejelentett számonkéréseit, házi feladatait, értékeléseit, mulasztásait és egyéb a tanulókkal kapcsolatos információkat.
A rendszer segítséget nyújt a diákok tanulmányi előmenetelének hatékony ellenőrzésében és a kapcsolódó adminisztráció elvégzésében.
A belépéshez szükséges adatok adminisztrációját a tanuló intézményében végzik. Amennyiben a bejelentkezés nem sikerül, kérjük, forduljanak az iskola adminisztrátorához!
Az alábbiakban összeszedtük a bejelentkezéssel kapcsolatos leggyakrabban felmerülő kérdéseket.
A bejelentkezés két módon történhet.
Tanuló
oktatási azonosító / születési idő az alábbi formában: éééé-hh-nn
Szülő/Gondviselő
oktatási azonosító + G01 / alapértelmezett jelszó
Sikeres azonosítás
Amennyiben a megadott adatok alapján az azonosítás sikeres, a rendszer elküldi emailben a belépéshez szükséges felhasználónevet és jelszót.
Felhasználó azonosítás sikertelen
Ha a megadott adatok nem egyeznek a rendszerben található adatokkal, de az oktatási azonosító érvényes, az igénylő személy kap egy a csökkentett jogosultsággal rendelkező hozzáférést, amelynek belépéséhez szükséges adatai a megadott e-mail címre érkeznek.
Azonosítás sikertelen
Ha a Gondviselő azonosítása nem sikerült, vagy csak csökkentett jogosultságú belépési adatokat tudott igényelni, a további teendőkkel keresse fel az intézményt.
Csökkentett jogosultsági szint esetén a KRÉTA adminisztrátor és az osztályfőnök automatikus értesítést kap. Amennyiben a megadott adatok alapján egyértelműen beazonosítható a regisztráló személy, úgy bővített jogosultság kerül kiosztásra.
A jogosultság ellenőrzése időt vesz igénybe, kérjük türelmét. Ezzel kapcsolatban nincs további teendője.
Ebben az esetben előfordulhat, hogy a jelszó visszaállításra kerül, melyről a regisztrált email címre értesítést küld a rendszer.
Gondviselői hozzáféréssel több felülethez kap hozzáférést a szülő/gondviselő.
Ilyen például az igazolás beküldés, fogadóóra kezelés, üzenetküldés a pedagógusok részére.
A Gondviselők és Tanulók számára lehetőség van új jelszó igénylésére a belépési felületről elérhető "Elfelejtett jelszó" funkció segítségével.
A felületre belépve meg kell adni a rendszerbe már regisztrált felhasználó nevünket és e-mail címünket, majd a biztonsági ellenőrzés után elküldeni az adatlapot.
Ha a beírt felhasználónév/e-mail cím páros a rendszerben létezik, a rendszertől egy új jelszó generálási linket kapunk elektronikus postafiókunkba:
Az e-mailben található link érvényességi ideje a generálástól számított 1 hét.
Az e-mail-ben kapott link-re kattintva megnyílik az új jelszó generálási ablak:
Itt az új jelszó megadását a felület visszaigazolja, és már az új jelszóval tud a felhasználó bejelentkezni a rendszerbe:
A funkciók részletes leírása a KRÉTA Tudásbázis oldaláról származnak. Az esetleges változásokért felelősséget nem vállalunk!
A mobil alkalmazások esetében először létre kell hozni a megfelelő profilt az intézmény, a felhasználónév és a jelszó megadásával. A mobil alkalmazásba ugyanazzal a felhasználónévvel és jelszóval lehet belépni, mint az elektronikus ellenőrzőkönyv WEB-es felületére! Ha több gyermek esetében is használjuk az alkalmazást, akkor több profilt is létre lehet hozni a programban!
A KRÉTA Ellenőrző mobil alkalmazást igyekszünk a legtöbb piacon kapható mobiltelefonnal kompatibilisen elkészíteni, de előfordulhat, hogy bizonyos készülékeken ennek ellenére sem működik a program. Ebben az esetben sajnos csak a mobilkészülék web böngészőjével lehet használni az elektronikus ellenőrzőt!
Operációs rendszer követelmények KRÉTA Ellenőrző mobil alkalmazás használatához Android 4.2 és újabb verzió illetve iOS 8.0 vagy újabb verziójú készülék szükséges!
Ha a mobil alkalmazáson keresztül nem tud bejelentkezni akkor kérjük ellenőrizze az alábbiakat:
1. Ellenőrizze, hogy a felhasználónévvel és jelszóval a WEB-es felületen be tud-e jelentkezni az elektronikus ellenőrzőbe!
2. Ellenőrizze, hogy a mobil applikációban biztosan jól választotta ki az iskolát!
3. Ellenőrizze, hogy a felhasználónevet és a jelszót helyesen írta-e be a mobil alkalmazásba, a billentyűzet kiosztásnak megfelelően!
4. Ellenőrizze, hogy a mobiltelefonján a billentyűzet magyar nyelvűre van-e állítva? A jelszavakban lehetőleg kerülje az ékezetes karakterek használatát!
5. Ellenőrizze és - ha szükséges - frissítse az alkalmazást!
6. Törölje az alkalmazást - a tárolt adatokkal együtt - majd telepítse újra a programot!
7. A KRÉTA alkalmazás nem minden telefonkészüléken használható, előfordulhat, hogy az Ön készülékét még nem támogatja a program. Elsősorban néhány Samsung típusú készüléken, továbbá az Android 4.4-es verziót futtató egyéb telefonokon is előfordulhat, hogy az applikáció nem használható.
8. Amennyiben lehetősége van próbálja meg más mobil készüléken a bejelentkezést!
9. A KRÉTA mobil alkalmazásokkal csak az elektronikus ellenőrzőbe - szülőként vagy tanulóként - lehet belépni! Az tanári rendszerhez jelenleg nincs mobil applikáció, ezért az elektronikus naplóba tanárként nem lehet a mobil alkalmazásokkal belépni!
10. Ha az iskola nem használja még a KRÉTA elektronikus naplóját vagy nem engedélyezte a tanulói, szülői hozzáféréseket, akkor a KRÉTA mobil applikáció sem használható!
11. Abban az esetben ha megváltoztatta a jelszavát az elektronikus ellenőrzőben akkor az új jelszóval a mobil applikációba 5-10 perccel később fog tudni csak bejelentkezni, ezért a jelszómódosítás után kérjük várjanak egy kis időt!
12. Abban az esetben ha pl. csak a mobil alkalmazásba lehet belépni, de a webes felületen nem, akkor valószínűleg egy korábbi jelszó az érvényes a rendszerben. A mobil applikáció eltárolja a felhasználói jelszót, így előfordulhat, hogy a mobil alkalmazásban korábban eltárolt jelszó az érvényes. Ilyen esetben a webes belépést meg kell próbálni a korábbi jelszóval.
13. Ha csak a webes felületen lehet belépni a programban, de a mobil applikációval nem, akkor azt javasoljuk, hogy töröljék a mobil alkalmazásban a létrehozott profilt, majd az új a webes felületen működő adatokkal (felhasználónév, jelszó) hozzuk létre újra a tanulói profilunkat.
14. Bizonyos készülékeken (főleg Samsung telefonok esetében) előfordulhat, hogy az alkalmazás törlése- az esetleges újratelepítés előtt- nem törli a profiladatokat, ezért a telepítés után sem sikerül belépni a rendszerbe. Ilyen esetben javasoljuk, hogy az itt leírtak alapján végezzük el a KRÉTA alkalmazás eltávolítását.
Abban az esetben ha az alkalmazásboltokban olyan applikációk jelennek meg, amelyek a bármely módon a KRÉTA rendszerhez kapcsolódnak, az eKRÉTA Informatikai Zrt. felhívja a szoftver gyártójának a figyelmét arra, hogy az alkalmazás megjelenésében, színvilágában vagy logójában nem utalhat a hivatalos KRÉTA dizájnra, továbbá az alkalmazás leírásában fel kell tüntetnie, hogy a szoftver nem hivatalos KRÉTA alkalmazás. Szeretnénk ugyanakkor felhívni a felhasználóink figyelmét arra, hogy a nem hivatalos KRÉTA alkalmazások igen komoly biztonsági kockázatot jelentenek a felhasználóira nézve, így az eKRÉTA Informatikai Zrt. nem ajánlja ezen szoftverek használatát, ill. az elhárít minden felelősséget az ezen applikációk használatával kapcsolatosan.
A KRÉTA Ellenőrző mobil applikáció - megfelelő verziójú operációs rendszerrel rendelkező - tableten is használható, azonban előfordulhat, hogy bizonyos készülékeken nem tökéletesen működik. Ha táblagépükön nem tudják használni, akkor jelezzék ezt Ügyfélszolgálatunkon a tablet pontos típusának ill. az operációs rendszer verziójának megírásával.
Az adatok frissítése a főoldalon kérhető, egy felülről lefelé irányuló (pull to refresh) mozdulattal.
A profil frissítésének másik módja, a főmenü fejlécében lévő, profil frissítése ikon
A sikeres profilfrissítést követően, a főmenü alján látható a frissítés pontos időpontja.
A mobil applikáció nem minden olyan funkciót tartalmaz amely a webes alkalmazásból elérhető ill. vannak olyan funkciók is (pl. e-mail küldése) amelyek csak a mobil alkalmazásban használhatók.