e-Ügyintézés tájékoztató
Az oldalon megjelenő információk a KRÉTA Tudásbázis oldal felhasználásával kerülnek itt közlésre.
Intézményünkben 2023. szeptember 01-től bizonyos ügytípusokra bevezetjük az elektronikus ügyintézés lehetőségét a szülők/gondviselők számára.
Ezek közül a leggyakrabban igénybe vett ügytípusok:
- Tanulói mulasztás igazolása
- Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására gondviselői kérelem benyújtása
- Tanulói felmentésre, mentességre szolgáló gondviselői kérelem benyújtása
- Személyes adatokban bekövetkezett változás bejelentése
Az alábbi útmutatóval szeretnénk segítséget nyújtani az elektronikus ügyintézés használatához:
1 - Az elektronikus ügy elindítása a KRÉTA napló felületéről
Az e-Ügyintézés modul elérése a KRÉTA-rendszerből:
Gondviselőként (nagykorú tanulóként) az e-Ellenőrző menüsorában található e-Ügyintézés menüpontot kiválasztva a program automatikusan átirányít minket az e-Ügyintézés nyitófelületére:
Ezt kiválasztva a felület átírányításra kerül az e-ügyintézés felületére és a bejelentkeztetés is automatikusan megtörténik. Ez a felület így néz ki:
Ügyek intézésének bemutatása
2.1 - Tanulói mulasztás igazolása - TMGI
TMGI
Ez az ügy akkor indítandó, ha
- az orvos által kiadott igazolást szeretné eljuttatni az iskolába elektronikusan vagy
- a szülői igazolása terhére (félévente 3 alkalom, megjegyzés: 1 alkalomnak számít már az is, ha a szülő akár csak 1 tanítási órát igazol gyermekének.) szeretne a gondviselő benyújtani igazolást vagy
- hivatalos távollétet szeretne bejelenteni (pl.: rendőrségi, bírósági igazolás) vagy
- pályaválasztási célú igazolást szeretne benyújtani (csak 10-12. évfolyamon évente maximum 2 alkalommal)
- iskolai házirendben rögzített egyéb igazolást szeretne benyújtani (minden, ami a többibe nem tartozik bele)
- szolgáltatói igazolást szeretne benyújtani (pl.: busz késése miatt)
- kikérő birtokában szeretné a mulasztást igazolni.
Ki küldheti be az igazolást?
Meddig kell beküldeni az igazolást?
Az elektronikus űrlap kitöltésének a menete:
- A tanuló adatai a bejelentkezést követő folyamat kiválasztásával automatikusan megjelennek a felületen. Ezeket az adatokat csak ellenőrizni szükséges. Amennyiben a személyes adatok eltérnek a tanuló hivatalos okmányaiban rögzített adatoktól, akkor a kérelem beküldése előtt a 'Személyes adatokban bekövetkezett változás bejelentése' e-Ügyintézési folyamatot szükséges elvégezni.
- Az igazolás típusa lehetőségek közül pontosan egyet tudunk kiválasztani az ún. rádiógombokra kattintva.
- A kérelem indoklása nem kötelező, de ha a mulasztás igazolását indokolni szeretnénk, akkor ebben a szabadon szerkeszthető szöveges beviteli ablakban tehetjük ezt meg.
- Amennyiben a kérelmünkhöz dokumentumot szeretnénk csatolni, azt Az e-Ügyintézés folyamataiban általánosan alkalmazott adatkezelési műveletek oldalon leírtak szerint tehetjük meg.
- A kérelmünk előnézeti megtekintését és beküldését a rendszerbe szintén Az e-Ügyintézés folyamataiban általánosan alkalmazott adatkezelési műveletek oldalon leírtak szerint tehetjük meg.
A beküldést követően a rendszer a kérelmünket automatikusan ügyiratszámmal és iktatószámmal látja el (ezt nevezzük megszemélyesített ügyiratnak), amely kérelem megtekinthető és pdf-formátumban letölthető a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületről.
Az 'Tanulói mulasztás igazolása' e-Ügyintézési folyamat határozattal zárul, amely szintén a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületen tekinthető meg vagy onnan pdf-formátumban tölthető le.
2.2 - Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására gondviselői kérelem benyújtása - IEDM
IEDM
Ez az ügy akkor indítandó, ha
Ki küldheti be az igazolást?
Meddig kell beküldeni az igazolást?
Az elektronikus űrlap kitöltésének a menete:
- A tanuló adatai a bejelentkezést követő folyamat kiválasztásával automatikusan megjelennek a felületen. Ezeket az adatokat csak ellenőrizni szükséges. Amennyiben a személyes adatok eltérnek a tanuló hivatalos okmányaiban rögzített adatoktól, akkor a kiiratkozási kérelem előtt a 'Személyes adatokban bekövetkezett változás bejelentése' e-Ügyintézési folyamatot szükséges elvégezni.
- A 'Távollét időtartamának kezdete' és a 'Távollét időtartamának vége' dátumbeviteli mezőket a
- (dátumválasztó)-ikonra kattintva rögzítsük.
- A kérelem indoklását a szabadon szerkeszthető szöveges beviteli ablakban tehetjük meg.
- Amennyiben a kérelmünkhöz dokumentumot szeretnénk csatolni, azt Az e-Ügyintézés folyamataiban általánosan alkalmazott adatkezelési műveletek oldalon leírtak szerint tehetjük meg.
- A kérelmünk előnézeti megtekintését és beküldését a rendszerbe szintén Az e-Ügyintézés folyamataiban általánosan alkalmazott adatkezelési műveletek oldalon leírtak szerint tehetjük meg.
A beküldést követően a rendszer a kérelmünket automatikusan ügyiratszámmal és iktatószámmal látja el (ezt nevezzük megszemélyesített ügyiratnak), amely kérelem megtekinthető és pdf-formátumban letölthető a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületről.
Az 'Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására gondviselői kérelem' e-Ügyintézési folyamat határozattal zárul, amely szintén a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületen tekinthető meg vagy onnan pdf-formátumban tölthető le.
2.3 - Tanulói felmentésre, mentességre szolgáló gondviselői kérelem benyújtása - TFMG
TFMG - Tanulói felmentésre, mentességre szolgáló gondviselői kérelem benyújtása
Ki küldheti be az igazolást?
Mikor kell beküldeni az igazolást?
Mikor kérelmezhető? Ha a tanuló:
- "A": versenyszerűen sporttevékenységet folytat, igazolt, egyesületi tagsággal rendelkezik.
- "B": sportszervezetben legalább heti két óra sporttevékenységet folytat, amelyet sportszervezet hivatalosan leigazol.
Felmentés megszűnése
Az elektronikus űrlap kitöltésének a menete:
Az elektronikus űrlap kitöltésének a menete:
- A tanuló adatai a bejelentkezést követő folyamat kiválasztásával automatikusan megjelennek a felületen. Ezeket az adatokat csak ellenőrizni szükséges. Amennyiben a személyes adatok eltérnek a tanuló hivatalos okmányaiban rögzített adatoktól, akkor azt kérjük az iskola titkárságán legyenek szívesek személyesen jelezni a változást igazoló okirat bemutatásával.
- A kérelem típusnál a "Felmentés testnevelés óra alól (egyesületi igazolással)" lehetőséget szükséges kiválasztani.Megjegyzés: "Felmentés testnevelés óra alól (gyógytestnevelés)" és az "Egyéb tantárgyi felmentési kérelem" típusú kérelmet jelenleg nincs lehetőség elektronikus úton benyújtani. Az ilyen kérelmeket automatikusan elutasítjuk.
- A Felmentés kezdete és a Felmentés vége dátumbeviteli mezőket a
- (dátumválasztó)-ikonra kattintva rögzítsük az alábbiak szerint:
Szeptember 15-igSzeptember 18-ig beküldött kérelmek esetén a tanév időpontja (2023. szeptember 1.- 2024. június 21.), amennyiben a szükséges melléklet csatolásra kerül.Szeptember 15-étSzeptember 18-át követően beküldött kérelmek esetén a kezdődátum a kérelem beküldésének napja, vége a tanév végének időpontja, vagyis 2024. június 21.- Amennyiben a kérelem mellé a szükséges igazolás hiányosan vagy nem kerül csatolásra, úgy a kezdődátum a szükséges dokumentum pótlásának napja lesz.
- Az egyesületi igazolás személyes leadására nincs lehetőség, azt mindenképp a kérelem mellé szükséges csatolni.
- A kérelem indoklását kérjük kitölteni.
- A feltöltendő dokumentumok közül kötelezően csatolni szükséges a kitöltött változás bejelentő adatlapot a megfelelő
- gombra kattintva. Emellett egyéb dokumentum csatolására is lehetőségünk van, de ezt a külön elhelyezett
-gombra kattintva végezzük el. Szükséges a kérelem mellé csatolni:
- Egyesületi igazolás, mely az alábbi adatokat tartalmazza:
- Tanuló neve
- Osztálya
- Születési helye, ideje
- Anyja neve
- Oktatási azonosító száma
- Lakcíme
- Sportszervezet/egyesület neve, címe
- Edző neve, elérhetősége
- Edzések időpontja
- Pecsét
- Aláírás
- Az igazolás az iskola honlapjáról letölthető, de az egyesület saját igazolása is mellékelhető, amennyiben hiánytalanul tartalmazza a fenti adatokat.
- Egyesületi igazolás, mely az alábbi adatokat tartalmazza:
- A kérelmünk előnézeti megtekintését és beküldését a rendszerbe szintén Az e-Ügyintézés folyamataiban általánosan alkalmazott adatkezelési műveletek oldalon leírtak szerint tehetjük meg.
Amennyiben a kérelmező a hiánypótlási felszólításnak nem tesz eleget a megadott határidőn belül, úgy a kérelem elutasításra kerül. Ezt követően új kérelmet szükséges benyújtani.
Igazolás
A beküldést követően a rendszer a kérelmünket automatikusan ügyiratszámmal és iktatószámmal látja el (ezt nevezzük megszemélyesített ügyiratnak), amely kérelem megtekinthető és pdf-formátumban letölthető a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületről.
Az 'Tanulói felmentésre, mentességre szolgáló gondviselői kérelem benyújtása' e-Ügyintézési folyamat határozattal zárul, amely szintén a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületen tekinthető meg vagy onnan pdf-formátumban tölthető le.
2.4 - Személyes adatokban bekövetkezett változás bejelentése - SZAV
SZAV
Ki küldheti be az igazolást?
Mikor kell beküldeni az igazolást?
Az elektronikus űrlap kitöltésének a menete:
- A tanuló rendszerben tárolt adatai a bejelentkezést követő folyamat kiválasztásával automatikusan megjelennek a felületen.
- A kérelem indoklása nem kötelező, de ha a megjelölt kiiratkozási okot indokolni szeretnénk, akkor ebben a szabadon szerkeszthető szöveges beviteli ablakban tehetjük ezt meg.
- A feltöltendő dokumentumok közül kötelezően csatolni szükséges a kitöltött változás bejelentő adatlapot a megfelelő
- gombra kattintva. Emellett egyéb dokumentum csatolására is lehetőségünk van, de ezt a külön elhelyezett
-gombra kattintva végezzük el.
- A kérelmünk előnézeti megtekintését és beküldését a rendszerbe szintén Az e-Ügyintézés folyamataiban általánosan alkalmazott adatkezelési műveletek oldalon leírtak szerint tehetjük meg.
A beküldést követően a rendszer a kérelmünket automatikusan ügyiratszámmal és iktatószámmal látja el (ezt nevezzük megszemélyesített ügyiratnak), amely kérelem megtekinthető és pdf-formátumban letölthető a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületről.
A beküldést követően a rendszer a kérelmünket automatikusan ügyiratszámmal és iktatószámmal látja el (ezt nevezzük megszemélyesített ügyiratnak), amely megtekinthető és pdf-formátumban letölthető a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületről.
A 'Személyes adatokban bekövetkezett változás bejelentése' e-Ügyintézési folyamat határozattal zárul, amely szintén a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületen tekinthető meg vagy onnan pdf-formátumban tölthető le.
3 - A folyamatban lévő ügyek megtekintése
Az elindított ügyek listája a baloldalon lévő Folyamatban lévő ügyek menüpont alatt érhetők el:

Amennyiben egy ügy Döntés vagy Lezárt státuszba került, akkor érdemes Megtekinteni. A megjelenő oldalon a Határozat fülön tudja a gondviselő megnézni az igazgatói döntést, ami a Megtekintés gombra pdf-ben le is tölthető.
4 - Az e-Ügyintézés folyamataiban általánosan alkalmazott adatkezelési műveletek
Dokumentumfeltöltés lépései
- A feltölteni kívánt dokumentumainkat előkészítjük (pdf-formátumban kinyomtatjuk, papíralapú dokumentumainkat beszkenneljük, lefotózzuk, stb) és elhelyezzük abban a mappában, amelyből az adatfeltöltést a rendszerbe el kívánjuk végezni.
- Az e-Ügyintézési rendszer
- gombra kattintva megnyitjuk a dokumentum feltöltési felületet, ahol kiválasztjuk a feltölteni kívánt fájlt. A kiválasztást követően a rendszerbe automatikusan feltöltődik a dokumentumunk.
- Ellenőrizzük az e-Ügyintézés felületén hogy a
-gomb helyén megjelent a feltöltött dokumentumunk.
Dokumentumtörlés lépései
A törölni kívánt dokumentumunk neve után található fekete színű (kuka)-ikonra rámutatva az piros színűvé változik, majd rákattintva a dokumentumunk törlődik a felületről.
Ügyek előnézeti megtekintése
- A kitöltött (és csatolt dokumentumokkal ellátott) folyamat-űrlapok rendszerbe történő beküldését megelőzően lehetőségünk van az
-gombra kattintva a rendszer által generált de még nem megszemélyesített iratunkat megtekinteni és amennyiben szükséges a beküldés előtt javítani.
- A megtekintő-ablak típusa és használata az eszközünkre telepített programoktól függően változhat. A megtekintő-ablakból kilépve az e-Ügyintézési felületre jutunk vissza.
Ügyek beküldése a rendszerbe
- Az ügyeink rendszerbe történő beküldését a
- gombra kattintva végezhetjük el.
- Az ügy rendszerben történő rögzítését megelőzően egy megerősítő ablakban az
-gombra kattintva tudjuk elindítani a rögzítés menetét.
- A rögzítést követően ellenőrizzük, hogy az ügyünk megjelent a
fülön (a felület bal felső részén tudjuk kiválasztani) és hogy az ügyünk Új-státusszal bekerült a rendszerbe.
A folyamatban lévő ügyeink rendezése, visszakeresése
- A folyamatban lévő ügyeinket az ügyeket tartalmazó táblázat oszlopainak a fejlécében a
(sorba-rendező)-gombra kattintva tudjuk ABC-szerint növekvő vagy ismételt rákattintással csökkenő sorrendbe helyezni.
- A sorrendbe helyezés hatására az az oszlop fejléce változik kék színűre, amelyik szerint az ügyeink sorba rendezettek. A megnevezés melletti felfelé illetve lefelé mutató nyíl a sorba rendezés irányát jelzi.
- Az ügyeink közül az oszlopok fejlécében található vízszintes vonalra kattintva az ügyeink közül kikereshetjük a beírásnak megfelelő karakterekkel kezdődő ügyeket is. Ezt főleg ügytípusok szerinti szűrésnél lehet alkalmazni.
- Amennyiben a már lezárt ügyeinket is meg szeretnénk jeleníteni a felületen, akkor ehhez a
nevű jelölőnégyzetet kijelölni szükséges a táblázat bal felső sarkában.